Kde nás najdete Tisk E-mail
Napsal Tomáš Pruner
[05.05.2013]
Prusiny najdete kousek nad obcí Nebílovy, zhruba 17 km od Plzně v okrese Plzeň-jih.

Najdete nás na mapy.cz

Popis trasy pro pěší.

Popis trasy pro cyklisty.

Mapa ke stažení.

Odkaz na jízdní řády autobusů (nejblíže jsou zastávky "Nebílovy" a "Netunice")

Odkaz pro motoristy.

Popis cesty do Prusin

Pěšky:

• z Černic (trolejbus) po červené turistické značce směrem na Podhájí (cca 1,5 km)
  • z Podhájí (bus) po červené směr Val, Štěnovice. Na Plzeňské ul. ve Štěnovicích opustit značku a pokračovat vedlejší ulicí ke kostelu, pak dále po Čižické, na konci zástavby vlevo do nové výstavby, pokračovat nezpevněnou cestou pod hřbitov do Štěnovického Borku. Kousek po silnice směrem do obce. U hřbitova odbočit vpravo k rybníkům. Nikde neodbočovat – cesta se stále zmenšuje – až k potoku (orientačně náročnější úsek). Po lávce (někdy jen po kamenech) přes potok a po několika schodech na širokou cestu a vlevo po ní mezi chatami JV směrem až na červenou turistickou značku. Kousek po ní a pak odbočit po okraji lesa (trasa NS Nebílovy) do kopce k Nejsvětější Trojici. Odtud po široké cestě do Prusin (jsou již vidět).
  • z Černic cca 10,5 km, z Podhájí cca 9 km
Varianta:
  • přes Štěnovický Borek na červenou turistickou značku a kolem kaple sv. Barbory - delší o cca 1,5 km)

Na kole:

• z Černic po cyklotrase 2126 (k dálnici poměrně frekventovaná silnice) až k silnici Štěnovice – Losiná, zde opustit cyklotrasu a pokračovat rovně k chatové zástavbě u lesa. Pořád rovně po lesní cestě stále mírně do kopce (cesta bývá po deštích v některých místech vymletá) až na okraj lesa s výhledem na Štěnovický Borek. Z kopce do obce, kus po hlavní silnici směrem na Čižice a u hřbitova vlevo k rybníkům – shodné s pěší trasou. Orintačně i technicky náročnější úsek (kousek vedení kola). Po dosažení červené značky pokračovat po ní až do Nebílov a dále do Prusin (také cyklotrasa 2124).
  • z Černic cca 10 km
Varianty:
  • ze Štěnovického Borku po cyklotrase 2128 do Čižic a pak po cyklotrase 2125 do Prusin - orientačně jednodušší - cca o 3 km delší,
  • po pěší trase z Černic nebo Podhájí (nebezpečné místo příjezd do Podhájí po červené značce - nutno kousek vést kolo)

Aktualizováno ( [03.06.2013] )